Wednesday, February 23, 2011

Menyendiri itu lebih baik daripada memberontak.

nak lebih feeling?bukak lagu yang sedey2 sikit.


Terkadang hidup ini tak seindah apa yang kita bayangkaan.tak semua yang kita impikan
akan kita dapat.
kengkadang tu bila kita sedih,kita mengharapkan sahabat2 yang kita sayang ada bersama kita.
kita mengharapkan yang dia sudi mendengar masalh kita.kita mengharapakan dia sudi menjadi peneman kita walaupun hanya sekejap.mengharapkan yang dia sudi mengembirakan harti kita.tapi?harapan....



Bila depa semua tak dak,yang tinggal hanyalah Allah swt.kerana hanya dia sudi mendengar luahan rasa hati ini. sebaba apa?sebab hanya dia yang memahami.
tapi tu la,bila kita sedih,DIA yang kita cari.tapi bila kita gumbiraaaa!!,kita lupa pada DIA yang sudi dan sentiasa mendengar luahan rasa hati kita..




cik penulis tengah bersedih sekarang ni.entah kenapa hati ini terasa begitu sayu.
kini yang ada hanyalah keluarga yang sudi menceriakan hari akuuu.


kadang2,menyepi itu lebih baik bukannn??daripada menangis mengenangkan yang kita seperti dah tak dak kawannn...


mungkin sebab tu orang cakap,Berkawan biaq SERIBU,berkasih biaq SATU.




bezanya darjat seorang sahabat dan seorang kawan itu semestinya sahabat itu lebih tinggi darjatnya bukan??

taktau la betoi katak analogi yang aku pakai ni kann..just pendapat sahaja..


kawan itu hanya akan ada bila mana kita merasa bahagia.kawan itu hanya akan ada bersama kita bila kita gembira dan beroleh kebahagiaan.



berlainan dengan sahabat,sahabat itu akan ada bersama kita bila mana kita sedih,gembira,sakit dan sihat!


tetiba aku teringat perbualan aku dengan abang aku masa dia tengah telantar sakit kat ospital.


aku: ramainya kawan2 hang mai melawat hang kat sepital..dahla tu mai dari jaoh plak tu.gigih nk mampos.kalau aku??wallahualam laa..hehehhe


cik abang: depa ni bukan kawan,tapi Sahabat.itu la bezanya kawan dengan sahabat.susah senang bersama.sakit sihat bersama.pokok pangkainya,semuanya bersama2! tu la namanya ukhuwah.


aku: bagoskan kawan2 hang,sanggop tunggu masa hang operate haritu.dah tu mai awai2 pagi plak tu.sonok no kalau dapat kawan yang macam tu.


cik abang: kalau hang nak tau hang ada kawan ka tak,haaaa..tunggu la time hang jatoh sakit nanti.waktu tu baru tau langit tinggi rendah.waktu tu baru kita bole tau,kita ni ada Sahabat ka dak..aku ni pon tekejut jgk.tak sangka aku ada ramai sahabat..tak sangka ramai yang sudi jengok aku.orang cakap,kalau besahabat,kena ikhlas...




betapa indahnya pesahabatan tu kannn??jadinya,kalau rasa macam tak dak kawan ka sahabat kaa....lebih baik menyendiri.kongsila suka duka dengan DIA!


pasti lebih indahhhhhhh....











la ni.aku memilih untuk menyendiri buat seketikaaa.mengubat hati ini.hati yang sedang bergolak mungkin??hati aku sekarang ni tengah hebat dibadai ombak deras.


ayat nak jiwang karat ja kan??hmmmmmmm*mengeluhhhhnmpak??hehehh



dah la tu cencalok.toksah dok sedih sangat.jangan dok layan saangat prasaan hang tuu.






aku nak terbang jauhhhh!sejauh yang aku boleh.aku nak pergi jauh dari sini.dan aku nak pulang selepas 10 tahun yang akan datang.bole????




thank keyu sebab sudi baca entry ni.

No comments:

Post a Comment