Thursday, December 8, 2011

getah gigi, gigi getah

assalamualaikum :)



Dah lama aku tak menjejakkkan mata aku kat belog yang 'awsomeeee' ni kan..
terasa seperti dianaktirikan pulak cik bebelog nih.

maklumlah.orang sebok.kononnyerrrrrrrr .euww







sekarang aku nak tulis pasal perkembangan aku yg terbaru.
tak nak ah cerita pasal alam unibesiti.tak bermood la sekarang nih.nanti2 lah kalau aku rajen lah kan.kalau tak..biarlah besemadi dalam lubuk hati,jantung limpa dan seangkatan dengannya.



oh lupa pulak.sekarang aku tengah cuti sem tau.dan perangai aku tak ubah mcm beruang kutub yg tgh berhibernasi.i mean tidur bak sleeping beauty -..-'

.....................................



dalam dua tiga minggu ni,aku sebok dok kehulu ke hilir dari perlis ke kedah dari kedah ke perlis.dengan satu misi dan azam yang membuak buak.BAJET !



well.3 minggu lepas aku pegi klinik.dokter dah check2 gigi aku.and dia cakap boleh go on terus kalau mak aku buat payment secepat mungkin.
boleh tahan jugak la cost dia.macam nak tecabut halkum aku.eh,perempuan ade halkum ke?
tapi,memandangkan mak ayah aku dah janji.diorang tunaikan jugak janji diorang.



lepas dah buat payment tu,minngu depannya pegi pulak.dah pegi klinik tuh,aku macam gelabah monyet jugak la.sebab ramai yang kata sakit lah apalahhh.macam2 lah. sebab aku pon taktau apa yang dia nak buat kat gigi aku time tuh.


mak aku cakap" anggap ja kesakitan tuh macam dugaan dan cabaran yang bakal aku tempuh masa2 akan datang" :)


memandangkan aku ni macam bajet berani -.-.tepaksa lah buat muka cool.konon nak tunjuk jantan lah kan.



sampai2 ja tunggu lebih kurang 2 jam.sampai aku telena kat sofa tuh.nasib la time dia panggil nama aku tuh aku dengaq.kalau tak.tunggu lagi sejam.huhhhh!


masuk ja bilik tuh.dia suruh aku senyum selebaq mungkin.sebab dia nak ambik gambaq.buat kenangan katanya.oke TIPU! means aku kena tayang la gigi aku yang beteraboq nih kan.hehhh .macam malu gila jaaa.dari depan,dari kiri,dari kanan.semua dia ambik gambaq.MALU kot !


then,pembantu dokter yang cun melecunsss tu suruh aku baring sebab nak ambik ukuran gigi.serius peralatan yang depa guna menakutkan aku.bukan takat kecut perot.kecut habih peha2 dgn betis dgn punggung segala.


lepas dah masukkan benda yang mcm tanah liat tuh dlm mulut aku.dia picit2.sebab nak dapat kan replika gigi aku tuh.memang syok ah time buat benda tuh.rasa mcm heaven gila.tambah pulak yang buat tu,akak2 yang chomel^^



lepastu aku pegi xtray dkt PMC.phewwwww! herega dia boleh tahan jugak la kan.macam nak nanges aku tengok.kalau aku beli baju kurung pon boleh dapat tiga empat pasang.kadang2 aku rasa macam tak sampai hati ja.ye la.mahal sangat.mau nanges aku T.T




minggu depannya aku datang pulak.kalini, aku kena cabot gigi.dokter tengok2 kat replika gigi aku tuh.nah! 3 batang woi kena cabot ! senyum macam kerang busuk jugak lah aku time tuh.hehhh.


naseb dokter tuh cakap nak cabot 2 batang dulu.tu pun boleh tahan begoncang jugak kepala aku.mana taknya.gigi dok elok2.kena cabot.pehhh! time tuh Tuhan ja yang tau perasaan aku.hewhew.


sebelum cabot tu dokter ada masukkan sejenis getah kat celah gigi garham aku.masa tu tak rasa sangat sakit dia.pasal dia dah spray ubat kebas.


balik ja rumah.macam nak gila jugak aku menahan sakit.dokter tu cakap.getah yang dia letak kat celah gigi gerham aku tu nak bagi renggangkan gigi aku.sebab nanti senang nak pakaikan besi pulakk.





point nya sekarang.aku tengah menahan sakit yang amat.sehingga mampu membuatkan aku rasa macam nak tampar orang sekeliling aku yang suka tanya banyak.walhal.orang tu tahu yang aku tengah berperang dengan rasa sakit yang amat nih >.<


aku namakan benda alah tu GETAH GIGI.


dalam masa beberapa minggu lagi,gigi aku akan transform jadi macam nih:





sebenarnya nak tulis pasal GETAH GIGI tu ja pon.tapi entah sebab apa aku menjadi agak pulun sampai semangat dok menulis daripada awal sampai la ke habis.


serius aku rasa macam aku ni PULUN gila.grrrr !

lpasni aku nak tulis sikit2 ja.so takdalah nampak macam pulun sangat.tapi kadang2 aku bangga menjadi seorang yang PULUN ^^



cerita dah tamat.babai^^

eh doakan mak ayah saya dikurniakan tubuh badan yang sehat yer.terima kaseh^^






No comments:

Post a Comment