Tuesday, April 12, 2011

Setelah lama memendam rasa.

assalamualaikum.dan salam sejahtera.




rasanya dah lama aku tidak memberi kasih sayang kepada cik belog ni.kasihan sungguh.padahal aku bukannya kerja pon kann?cuma sibuk jaa.*ayat entah papa ja=="

aku sekarang ni mengalami masalah,aku taktau nak tulih apa dekat belog ni.
setelah pikiaq sehabis2 mungkin.aku bercadang untuk tulis apa saja yg aku nk tulis dekat belog ni.jadinya takde la belog aku ni terabaikan?









okeoke..aku kena cepat.pasalnya bateri laptop ni tinggal 28% je lagi.bermaksud aku ada sejam la kan.hebat tak math aku.SPM dapat B+. hang behgapa??hahahha.maaf riak disitu.okela B+ pon kan.kalau tak fail je memanjang.
setelah penat aku melakukan rutin harian aku sepanjang bercuti SPM ni.
kini tiba lah masanya untuk aku merehatkan badan.dan mula menaip.




apa yg aku merepek ni=="







baiklah.kalini kita serius sikit.berbalik kepada tajuk yg diatas.yang kononnya bajet hot la kann.
oke.sebenarnya aku nak cerita,sepanjang tahun lepas.aku bertungkus lumus berhempas pulas.mengorbankan segala masa tidoq aku,dan sebagainya.semata2 untuk meraih kejayaan yg cemerlang untuk SPM aku.




boleh dikatakan,time tu memang belemoih habes la kan.syampu pon sebulan sekali ja.bedak pon dah tak betempek.tambah2 nak dekat spm.lagila..
pegi sekolah pon rambut tak bersikat.terus ikat rambut pastu pakai tudong.oh! bole bayang betapa busuknya rambut aku time tuu.mulalah lalat nak melata lata atas kepala aku time dalam kelas.dah tu anak tudong pon tak
pakai.betapa berutal nya aku.almaklumlah dah nk habis sekolah.hapa aku kesahkan?
dah tu,stoking pon aku main bedal jaa.kadang2 sebelah hitam sebelah putih.takpon,kdg2 hitam teros dua2.







jadinya aku dah berazam nak merawat kulit aku yang tak terawat ni sepanjang cuti SPM nanti.
macam2 yang aku dah rancang dlm kepala otak aku.
antaranyaaaa:







-melembutkan rambut yg keras bak dawai ni.

-mencerah kan kulit aku,yang agak gelap.AGAK yeerr.jgn nak memandai ckp aku ni hitam.

-merawat parut2 yang melambak dekat kaki aku ni.

-nak scrub badan aku dgn scrub buatan sendiri.

- nak belajaq buat kek.

- mencantikkaan kuku tangan,dan tidak lupa juga kuku2 kaki.

-nak solat dia awal waktu.

::rancangan haruslah hebat.kerana ia drancang ole org hebatkan?hikhik^^



sangat banyakkan??aku tau! maklumla.setahun aku biaqkan diri aku tak terurus.seperti orang sasau.
jadinya cuti yang panjang haruslah dihargai sebaik mungkin kan?





diantara 7 yang diatas.hnya satu ja yg aku tak berjaya nak buat lagi.
yg "solat diawal waktu tu" payah sunggoh nak melawan nafsu setan ni.namun jangan risau.aku masih dalam usaha ke arah itu.jadi tolong doakan aku :)






aku takdak la cakap apa yaang aku buat semua tu.berhasil. ada jugak yang tak berhasil


macam sekarang ni,aku tengah berusaha mencerahkan kulit muka dan badan.sekarang ni la masa yang sesuai untuk buat semua ni.nanti bila dah masuk unibersiti.dah mula sibukk.





nak tau apa yang aku buat untuk mencerahkaan kulit aku.haaa! meh aku nak ceghita.
demi mencerahkan kulit aku.aku telah mengorbankan duit raya aku tahun lepas untuk membeli VASSELINE dekat Guardian.punya la eksaited.aku beli yang paling besar gedabak tu haa.semangat punya pasal.


dah tu untuk cerah kan kulit muka.aku guna cra tradisional ja.mana main pakai krim2 ni semua.buat rosak muka ja.dah tu sayang la akn.kulit aku pon dok elok lagi.nnt kalau dah pakai yang bejenih2.hancos kulit aku.



habis satu peti ais aku selongkaq.dah tu siap pesan dekat mak aku suruh dia beli dekat aku bahan2 yang aku nak guna untuk cerahkan muka aku ni.





bahan2 yang aku guna tak dak dekat GUARDIAN ataupun WATSON!
kalau dekat PASAR MALAM atau PASAR TANI belambak laa.


antara bahan2 nya:

0.0 lobak merah

0.0 kuning teloq( teloq ayam oke)

0.0 limau nipis


benda2 ni semua aku gugel kat tenet jaa.dah tu aku aplikasikan la dekat muka aku.tunggu la lagi seminnggu dua.tengok apa nak jadi kat muka aku.







untuk mencantikkan kuku.aku guna bawang putih.penat jugk aku dok tonyoh bawang putih dekat kuku aku ni.dah tu,bau semacam ja kuku aku ni.nama pon bawang kann?tapi berhasillah.malah jiat duit.ahahha






nak hilangkan parut yang belambak kat kaki ni.takkan nk beli MEDERMA kot ann?takkan nak beli BIO OIL kot kan?/
macam la aku ni anak orang kayo rayo sangat.
jadinya,aku menggunakan cara bijak.dengan menumbuk2 kulit kayu manis yang ada kat dapoq aku.jimat pon jimat.selamat pon selamat.pasalnya,aku guna bahan tradisional.malah,agak berkesan jugak la cara yang aku guna ni.



sapa nak cuba bole la terai. tapi harus bersabaq.sebab dia memakan masa dalam 2 minggu camtu.takpa.asalkan duit jimat.takdak la menyusahkan makbapak.ye la.aku mana keja lagi income pon takdak lagi.jadi haruslah berfikir secara kreatif dan inovatif!







agak2 entry kalini,berkait tak dengan tajuk aku.oke la kan?baiklah kawan2! setakat tu ja yang aku nak cerita.kiranya berupdate jugak la belog kusam ni.


babai.




terimakasih sudi jenguk ^.^



p/s: tiba masanya untuk aku menepek masker buatan aku kat muka!




No comments:

Post a Comment